Adios España!

5 november 2018 - Utrecht, Nederland

Maandag! Op maandag is het weekend afgelopen, op maandag zit iedereen chagrijnig in de trein op weg naar weer een hele week saai werk. Op maandag is het altijd slecht weer. Op maandag is natuurlijk ook de winkel dicht die je nét nodig hebt. En op maandag, alleen op maandag, varen er geen pontjes naar Melilla!

Vandaar dat we nu in Almeria zitten, en niet op de boot. Die gaat morgenochtend, naar Nador. We komen dus wel meteen in Marokko, en niet zoals gepland in nep-Marokko. Daar begint dus het Afrika deel van de Afrika reis!

Gisteren was een 'over the top' mooie dag: in kraakhelder weer van Cazorla via het pittoreske, door rookslierten omgeven Quesada, door een kloofdal met knalgele bomen en uitzicht op de Sierra Nevada in de sneeuw. Geëindigd in een kuuroord met warmwaterbronnen (lekker in het bubbelbad na een lange dag fietsen). Alles goed, alleen het avondeten was niet te beren: doorgekookte piepers met kapotgekookte broccoli. Hoef je een keer niet te bijten, wel makkelijk.

Vandaag was weer 10 graden kouder, klein ritje naar het station van Guadix. Een soort Geldermalsen: uitgestorven en leeg. Maar wel een trein dus. Zometeen nog ff de broccoli wegspoelen, en nog een biertje nu het nog kan. Marokko here we come!

1. Wadie:
    5 november 2018
    Groeten aan landgenoten in Nador.
  2. Joke:
    Geniet van je verdere reis. Leuk om je belevenissen te lezen....
  3. Herman:
    5 november 2018
    Yallah!
  4. Elke:
    Wow, en dit is al zo mooi! Op naar het avontuur...! En ge bent ôk un bietje voorzichtig, war...!
  5. Frans:
    6 november 2018
    De Grote Oversteek en dan Livingstone, Stanley en Kuifje achterna, schitterend! Ik verwacht dat je minstens één nieuwe kolonie sticht en aan Zijne Majesteit aanbiedt. Zelf ga ik de bonusaanbiedingen van de AH checken. Het contrast kan niet groter zijn.
  6. Romuald:
    Wat een prachtige herfstbeelden, vanaf nu wordt het aandeel loofbomen denk ik een stuk kleiner, op naar de palmen!
  7. Saskia:
    8 november 2018
    Wauw! Wat een heerlijk verhaal weer, enschitterende foto’s!! Wat prachtig, dat gele bos!
    Happy times in Africa!! X
  8. Huib Jan:
    28 november 2018
    Geldermalsen? Eerder station Kesteren. Mooie plaatjes hoor. Mi querida Sierra Nevada...