Eindelijk zon!

3 november 2018 - Utrecht, Nederland

Gisteren was (wederom) een koude en grijze etappe. Ook vanochtend op weg naar Cazorla begon grijs, maar al gauw brak de zon door. Eindelijk! Voor het eerst sinds dag 1 op een terrasje gezeten. Rest van de dag strakblauw, en geëindigd in het zeer fraaie (en drukke) Cazorla.

We zijn intussen wat afgedreven van de oorspronkelijk beoogde route. Die was toch wat al te veel hardcore MTB en deels wat minder geschikt om met volle bagage overheen te knallen. En met het weer van de afgelopen dagen ook wat te Spartaans. Ik vind die kou al niet super, Marc trekt het nog wat minder. En het moet weleen beetje leuk blijven.

We zitten nu op ramkoers naar Guadix, om van daar de trein te pakken naar Almeria, waar hopelijk het pontje naar Melilla op ons wacht. En dan: Marokko! Waar het altijd zonnig is. Hoewel, dat dachten we van Spanje ook.

Een week ip de fiets! En al zoveel indrukken opgedaan. De geweldige gastvrijheid van de Spanjaarden. De rare eetcultuur waar de restaurants pas om 20:30 open gaan, maar waar je je gerust de hele avond ongans kan eten aan tapas, en de ober verbaasd is dat we maar liefst 5 gerechten tegelijk bestellen en het nog allemaal opeten ook. Cafeetjes met ouwe mennekes die om 9 uur al koffie krijgen met iets uit een flesje er in. Het weer had wat beter gemogen, maar we krijgen nog zon zat .... toch?

1. Renate:
    Valientes!
  2. Herman:
    4 november 2018
    Heb enkele jaren geleden in de Atlas in oktober door sneeuw tot kniehoog gelopen... maar zon was er!
  3. Dries van Dijk:
    4 november 2018
    k Word helemaal zonnig van je verhaal, Willem. Ah, en buiten schijnt de zon ook. Temp vannacht naar bijna nul, zonder wind, lekker om naar huis te fietsen.
  4. Pim Brackenhoff:
    4 november 2018
    Dag Willem en Marc, het grote avontuur lijkt wel de weersomstandigheden. Maar ja, daar ben je als fietser ook zo afhankelijk van. En wat een betoverende foto´s. Ik ondekte de Gruffalo op de muurschildering. Jullie zijn natuurlijk wereldreizigers, maar toen ik in 1973 voor de eerste keer in Marokko aankwam, of liever gezegd, na Ceuta te hebben verlaten, veranderde de wereld voor mij totaal, wat een prachtig en bijzonder land is Marokko. Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen.
    Heb het goed en veel groet, Pim