La paella familia

27 oktober 2018 - Utrecht, Nederland

Het is een heel gescharrel, zoals mijn pa soms zo mooi weet te zeggen.

We wilden over land naar Valencia, uit principe en ook om het gedoe van vliegen met een fiets niet te hebben. Maar reizen over land is ook gedoe. Met d de bus vanuit Antwerpen, overstap in Parijs, 2 uur overstap tijd. Zat, zou je denken, maar door een totaal verkeersinfarct werd dat nog heel spannend. Toch gehaald, en de bus tot Barcelona ging redelijk gesmeerd. In Barca even lekker toeristisch gedaan, met uiteraard bier en tapas.

Vanochtend naar Valencia getuft met een heel relaxed treintje. Beetje grauw weer en er ging elk half uur ongeveer een graad af. En ik maar kijken op de uiterst betrouwbare yr.no app: 30 graden in Valencia! Pas net na de paella kwam ik erachter dat ik al 2 weken naar de verwachting van Valencia in Venezuela zit te kijken. Ehhhh .....
Ik vond het al zo raar dat het dan 50km landinwaarts maar 4 graden is.

En naar die 4 graden gaan we dus toe! De fietsen staan te kwispelen, morgen mogen ze. Ik heb er ook veel zin in, Marc ook. Geen gestress met OV, en of de fiets wel mee mag, gewoon alles lekker zelf doen. Het zal voor degenen die onze track live volgen (zie links) wennen zijn dat het vanaf nu ineens een stuk trager zal gaan. Maar we hebben de tijd. En onze tassen voor de fietsen zijn naar Guinee op de post gegaan, dus we zullen wel moeten....

Hopelijk is het weer oké: vanavond in Valencia was bagger. Kan alleen maar beter .... toch?

1. Herman:
    27 oktober 2018
    Zet ‘m op, Willem! Slechtste weer sinds tijden daar, overstromingen hier op Portugese tv. (In Portugal aan de kust lekker lopen, met beter weer.) Benieuwd naar verdere fietsavonturen.
  2. Karin Wezenberg:
    Hey Willem, leuk om te lezen! Ik ga je volgen. Er komen vast nog een hoop foto's voorbij die kans hadden gemaakt in de beruchte vakantiefotocompetitie van MI!
  3. Saskia:
    27 oktober 2018
    Hey Willem, het OV- gescharrel zit erop. Vanaf morgen lekker fietsen!
    Goede reis & stay safe!! X
  4. Ad Snelderwaard:
    28 oktober 2018
    Grappig die verwisseling met dat andere Valencia. Hopelijk hebben jullie de tassen niet gestuurd naar Nieuw Guinea, dat is nog iets verder fietsen.
  5. Joke:
    Wat een tegenvaller, door die verkeerde app..... Leuk om ook jouw reisverhaal te lezen. Succes en heel veel plezier!
  6. Geert-Jan:
    28 oktober 2018
    Veel succes BROER en Marc!!!!
    Maak er een mooie reis van.
    Leuk dat jullie verslag doen.
  7. Marijn Bosma:
    28 oktober 2018
    Goeie reis! Mooie route, oogverblindend gekleurde kaart ook.
    In je Leaflet-kaart staan alle kaartachtergronden tegelijk "aan", het is nu een beetje puzzelen om van kaartachtergrond te wisselen.
  8. Alex:
    28 oktober 2018
    Met zulke sokken kun je ver komen! 🙃 Behouden vaart mannen en zet ‘m op!
  9. Henri:
    Ja daar is ie dan toch nog …. Zing ze!

Veel plezier mannen.
  10. Renate:
    30 oktober 2018
    Wat een lacher, Valencia in Venezuela. Ik geniet van de berichten, Willem. En je wordt heftig gemist, maar dat weet je! Veel liefs