puzzeltocht!

1 november 2018 - Utrecht, Nederland

Het was flink puzzelen vanavond, na een korte maar pittige rit over blubberige tracks en rafelige asfaltweggetjes, langs goudkleurige populieren en ... sneeuw! Gelukkig wel droog en minder wind, maar nog steeds koud.

En dat weer zorgt voor een hoop logistiek denkwerk. Morgen wordt toch weer een beetje zozo (8 graden max en regen of sneeuw aan het eind van de dag). Erger is dat er voor maandag weer een groot front op de rol staat. En zoals de plannen er nu bij liggen zouden we dan net over de 2000m heen moeten ...

Tsja, wat moet je daarmee? Ondanks alles dat toch maar gewoon proberen, hopen dat de pas open is en hopen dat iedereen het enorm heroïsch vindt? En maar net doen of we het leuk vinden. Maar er valt ook wat voor te zeggen dat het gewoon enorm dom is om dat te doen. En eigenlijk ook niet zo leuk

Kortom: als de verwachting bijtrekt fietsen we over die hoge pas naar Almeria. Maar we hebben een 'foezel-optie' achter de hand: fietsen naar een plaats met de illustere naam Guadix, en dan een stukje met de trein :-)

Voor die tijd gaan we nog wat sneeuw zien, en hopelijk ook een beetje zon. Ja, en ik weet wel: als we over 2 maanden 36 graden hebben in Dakar, zal Marc zeggen "Doe mij die sneeuwpas bij Almeria maar". Dat zien we dan wel weer.
Shit, ik dacht het kort te houden, niet gelukt. Sorry ;-)

1. Marijn:
    1 november 2018
    Zonnige dromen!
  2. Herman:
    2 november 2018
    Teken voor die trein. Bewaar energie voor de sneeuw in de Atlas :-)

Toch raar, hier in Portugal is het best aangenaam weer.
  3. Judith:
    2 november 2018
    Ik vind het heel heroïsch van jullie!!! Jullie zijn echte bikkels! En op zo’n lang stuk fietsen valt een beetje trein toch in het niets..
  4. Anja:
    2 november 2018
    Sterkte! En neem maar gewoon de trein hoor, jullie gaan nog genoeg fietsen!
  5. Liesbeth:
    2 november 2018
    Wat een mooie verhalen en foto's Willem, ik ben jaloers ;-)
    Dank je wel voor de lekkere fles bier die gisteren voor me klaarstond bij de repetitie.
    Heel veel plezier en avontuur nog!
  6. Christel:
    2 november 2018
    Wat een kou! En toch stug doorgaan. Goed zeg! Mooie foto’s en wat een avontuur nu al. Veel plezier! En een dag een stukje met de trein mag ook best
  7. Rianne:
    2 november 2018
    Guadix!!Willem dan moeten jullie ff naar die bijzondere wijk met grot-bergwoningen. Mooie verhalen en foto's en natuurlijk ENORM indrukwekkend;) dat jullie daar fietsen zonder borstrok enz
  8. Willem Hoffmans:
    2 november 2018
    Borstrokken? Nou, Marc heeft wel beenstukken met een spannend panter-motiefje. En ik heb roze bananensokken. Maar ik zal eens shoppen voor een borstrok.
  9. Saskia:
    3 november 2018
    Heerlijk om op deze manier mee te kunnen genieten van jullie avonturen! Heerlijk geschreven en prachtige foto’s! Succes en heel veel genieten!! X