De tweede keer

22 augustus 2022 - Utrecht, Nederland

Voor het eerst op vakantie gaan zonder je ouders.

De meesten onder ons doen dat twee keer.

Mijn eerste keer was in 1989. Ik ging toen op Interrail, naar Spanje en Portugal. De tweede begint deze week. Op de fiets richting ... ehhh ... Portugal? Het zal toch niet waar zijn??? Gek, terwijl ik dit stukje schrijf bedenk ik het me pas. Puur toeval. Of niet? Anyway ...

Op naar Portugal dus. In ieder geval die richting uit. Ik heb sterke twijfels of we Portugal wel halen in minder dan 8 weken. Maar dat is ook niet zo belangrijk: het doel moet niet heilig zijn op zo'n reis. Ook een heilig doel als Santiago de Compostela, waar we óók heen willen, is wat dat betret niet heilig. We zien wel. Misschien blijkt Santiago ook wel te ver te zijn, of bedenken we onderweg dat we ineens heel ergens anders heen willen. We gaan het meemaken.

Een paar ingrediënten voor deze reis staan wel vast. Marc, "d'n Dierkx", zal, net als tijdens mijn Afrikareis in 2018-2019, mijn reisgenoot zijn. En natuurlijk mijn inmiddels 16 jaar oude rijwiel, d'n Traowen Bist. Never change a winning team!

Eind deze week zetten we koers richting het zuiden. Eerst naar Brabant, waar nog de nodige verse en oude herinneringen liggen, in Gestel, Halder (nee, 't is Herlaer!) en Vught. Daarna verder naar d'n Bels, en dan zien we wel weer. In dit reislog zal ik, net als 4 jaar geleden, zo af en toe weer een stuk tekst, wat foto's en filmpjes plaatsen. Geen idee of er nog lezers van mijn vorige blog automatisch berichten krijgen als er een nieuw verhaal verschijnt, maar d'r zit vast wel ergens een knupke waarmee je je kunt afmelden.

Voor wie mee blijft lezen: veel plezier!

Willem

1. Henri:
    22 augustus 2022
    Leuk, mooie symboliek en goeie reis!
  2. Joke:
    Maak er een mooi nieuw avontuur van! Geniet ervan. Groeyjes, Joke
  3. Alex:
    22 augustus 2022
    Geef je over aan wat er is,
    laat los wat er was
    en heb vertrouwen in wat er komt

Sonia Ricotti

Goeie reis!
  4. Dorilea Fonville:
    Heel veel plezier !!!!!
  5. Renate:
    22 augustus 2022
    En ik verheug me op elk nieuw bericht/verhaal, dus niet zo veel fietsen, meer schrijven, hè!
  6. Ellen Voerman:
    22 augustus 2022
    Nieuwe wegen en een nieuw avontuur. Heel veel fietsplezier!
  7. Wilma Jansen:
    22 augustus 2022
    Leuk ik kijk er naar uit! Veel plezier!
  8. Astrid:
    22 augustus 2022
    Veel plezier. Toeval bestaat niet. Ik kijk uit naar je verhalen.
  9. Leo den Biggelaar:
    22 augustus 2022
    Je hebt je dus bedacht, want aanvankelijk dacht je dat het plan niet door zou kunnen gaan vanwege familieomstandigheden.
    Veel fietsplezier en ik kijk uit naar je smeuïge verhalen!
    Groet,
    Leo
  10. Saskia:
    22 augustus 2022
    Wat mooi onder woorden gebracht. Ik kijk er nu al naar uit om je blogs te gaan lezen! Een hele goed en mooie reis! 🍀
  11. Winifred:
    22 augustus 2022
    Ik moest er even over nadenken. De tweede keer jee, ja
  12. Elke:
    23 augustus 2022
    Heul moi, zo unnu start in Broabant! Ik goa uw stukskes meej heul veul plezir leze!!!
  13. Ad Snelderwaard:
    23 augustus 2022
    Veel plezier en een mooie tocht Willem, waar jullie ook naar toe gaan.
  14. François:
    23 augustus 2022
    Ik wens jullie heel veel leuke momenten. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
  15. PK:
    24 augustus 2022
    Een fijne reis Willem!

Tip: in acht weken tijd kun je óók de 100 cols tocht fietsen.
  16. Jet den Otter:
    24 augustus 2022
    Veel plezier en succes, ik blijf je volgen! Groetjes Jet en een knuffel van Claartje.