Zonder jou ...

23 oktober 2018 - Utrecht, Nederland

Tsja, dat ik zonder Max zou vertrekken wist ik al wel. Maar zó zonder ... dat komt als een volslagen verrassing. Bam!

Gisteren heb ik de ouwe Max (bijna 16 jaar) naar Elke gebracht. Vindt ie niet leuk, in de bench, in de auto, maar het moest. Drie maanden alleen kán natuurlijk niet. Bovendien is Elke fan van hem. Zoals bijna iedereen. Dus dat zou wel goedkomen.

Vanochtend was 't echter níet goed. Niet eten, zwaar ademen, zich verstoppen. Niks voor Max. Luttele uren later was 't ineens gebeurd, hoe goed Elke en de dierenarts ook hun best deden om 'm te redden. Te laat.

Tsja, ik had stilletjes het plan om samen met Marco morgen (woensdag) richting Antwerpen te fietsen, waar we donderdag met de bus vertrekken. Een soort proloog van de reis dus. Daar komt nu ineens bar weinig van terecht. De reis begint dus toch pas donderdag. Nog ff een dag om dit een plekje te geven, en de in de soep gelopen voorbereiding morgen af te maken.

Heel veel dank voor degenen die hebben meegeleefd vandaag, en in het bijzonder Elke en Ole, die Max hebben bijgestaan in z'n laatste uren en mij hebben omarmd toen ik het echt nodig had. En Boudewijn de Groot, omdat hij zulke mooie liedjes maakt.

1. Ad Snelderwaard:
    24 oktober 2018
    Gecondoleerd Willem. Max was je poes neem ik aan en is nu plotseling overleden. Wel bijzonder zo pal voor je vertrek.
  2. Mark:
    24 oktober 2018
    Hé, Willem, wat vervelend voor je. Afgelopen weekend was er nog niets aan de hand, lag ie relaxed naast me op de bank.
  3. Anja:
    24 oktober 2018
    We zullen Max enorm missen. Maar hij heeft nog heerlijke jaren gehad, eerst bij ons ma en toen bij jou. Daar heeft hij van genoten en dat is fijn om aan te denken.
  4. Elke:
    🙏🏻❤️
  5. Romuald:
    Ach.... sterkte ermee!
  6. Alex:
    24 oktober 2018
    Het lijkt of toeval niet bestaat. Sterkte!
  7. Ellen Voerman:
    24 oktober 2018
    Gecondoleerd Willem. Ik zal Max ook missen. Het was altijd gezellig om voor hem te zorgen.
  8. Dries van Dijk:
    25 oktober 2018
    Zo!!!! Sterkte, Willem, met zo'n droevige start.
  9. Rianne:
    25 oktober 2018
    Oh spijtig Willem van Max. Goed dat je dus nog niet was vertrokken. Kun je Max nog even zijn/haar eer bewijzen. Goeie reis!!
  10. Christel:
    25 oktober 2018
    Wat een droevig bericht. Veel sterkte Willem!
  11. Saskia:
    27 oktober 2018
    Jeetje Willem, ik lees het nu pas. Wat ontzettend droevig! Sterkte met het verlies van je maatje Max!