niet op café

31 augustus 2022 - Revigny-sur-Ornain, Frankrijk

Revigny. Best een grote plaats. Zo net wouwen we nog even op café, maar om  kwart over 8 was er niks meer open. Zelfs de Rapido Pizza wist niet hoe snel hij z'n rolluiken dicht moest gooien. Dus toch maar een T-tje bij de tent.

Tsja, Noord-Frankrijk. Het is er, behalve in de stedelijke gebieden en een paar toeristische highlights, leeg en uitgestorven. Gelukkig zijn er wel campings die het doen, en supermarkten. De basics zijn er wel. En verder blijft het een mooi land om doorheen te fietsen. De glooiende heuvels met gele velden en verteerde zonnebloemen doen wel erg zuidfrans aan. Het was vandaag wederom volop zomer, al dreigde er aan het eind van de middag wel wat gesputter en was er kaboem in de verte. In de cabrio-tent slapen zit er even niet in vannacht.

Precies een week onderweg, en er begint een vast ritme in te komen. 7 uur op, ontbijtje, een keer of twee per dag uitgebreid pauze. Als we geluk hebben is de eerste pauze met koffie, maar vandaag kwamen we exact nul cafes tegen. We proberen altijd zo tegen vijven een camping te bereiken,  en meestal hebben we er dan een dikke 80 km op zitten. Sinds we in Frankrijk zijn (gisterochtend) volgen we de French Divide, een mountainbike route die helemaal doorloopt tot aan de piereneeën. Er zaten wat erg harde stukjes en rare omwegen in, en die heb ik er thuis uitgesloopt om 'm wat behapbaarder te maken. Na 2 dagen blijken er nog plenty van dat soort stukjes in te zitten. Vermoeiend, maar wel erg leuk. Nog zo'n 1400 km te gaan tot de Spaanse grens, dus we mogen nog wel even.

Tsja, wat verder nog? Niet zo gek veel eigenlijk. De dichtheid aan indrukken is gewoon vrij laag so far. Zo hoeft je hoofd weinig en mogen de benen het doen. De sfeer is in ieder geval lekker soepel: met Marc zijn er zelden meningsverschillen over wat we nou eigenlijk willen. En we kunnen gewoon Brabants ouwehoeren onderweg.

Dat is het dus wel een beetje voor nu. Er gaan vast nog wel rare dingen gebeuren, en dan hou ik jullie uiteraard op de hoogte. Als het volgende verhaal wat langer op zich laat wachten zal dat ongetwijfeld betekenen dat 'ie  wel lekker loopt.

Zo. Augustus is gedaan, het is september. Dus, hup, uit met het zomerse gelanterfant en aan het werk jullie! Wij gaan nog effe een biertje doen. O nee, wacht, het cafe is dicht ...

1. Elke:
    1 september 2022
    Heerlijk, herkenbaar dat lege... Heeft ook wel wat!
    Als jullie nog ergens in de buurt van Chatillon-en-Bazois komen, zwaai dan nog even naar m'n zus Mirjam 😁!
    En lekker doorpeddelen, klinkt goed 🚵‍♂️
  2. Anja:
    2 september 2022
    Mooi verhaal en mooie foto’s weer!
  3. Jet den Otter:
    3 september 2022
    Potverdikkie niet op café, das jammer. Mooie verhalen!
  4. Henri:
    5 september 2022
    Top die combi verhaal met foto's, ik zit er weer helemaal in en zal uit solidariteit ook T nemen
  5. Marjolein:
    5 september 2022
    Superleuk om je verhalen te lezen! Je krijgt me nog niet enthousiast om zelf met de fiets heuvelen te beklimmen, maar er over lezen doe ik graag😉. Keep writing!